check
פעילות במעבדות המחקר | לשכת הרקטור

פעילות במעבדות המחקר

19 אפריל, 2020

English Version

 

שלום,

אנו מעוניינים להחזיר את פעילות המעבדות לפעילות רחבה עד כמה שניתן, תוך הקפדה ועמידה מלאה בכל הדרישות הבריאותיות. בהתאם לכך, החל מיום ראשון, 19 באפריל 2020, יוחל הנוהל שמפורט להלן לעבודה במעבדות המחקר באוניברסיטה. יישום הנוהל עלול להיות מושפע מהתפתחויות במדיניות הממשלה ולפיכך עדכון על החלתו יפורסם ביום חמישי, 16 באפריל. הנוהל מתפרסם כבר כעת כדי לאפשר ליחידות ולחוקרים/ות להיערך לקראת תחילת הפעלתו לאחר חג הפסח.

בבקשה קראו בעיון. לשאלות יש לפנות אל דיקן/נית המשנה בפקולטה.

א. פעולות הכנה שיש לקיים כבר כעת

יש להעביר לדיקני המשנה שתי רשימות, כמפורט להלן. יש להעביר את הדיווחים בהקדם האפשרי, ככל האפשר עד יום ראשון, 12 באפריל 2020.

1. מורשי כניסה לקמפוס: הכניסה לקמפוס מותנית ברישום מראש ולמגבלה שלפיה שיעור הנוכחים בקמפוס בכל זמן נתון הוא עד 30% מסך-כל העובדים. לפיכך, על ראשי המעבדות להעביר לדיקני המשנה בפקולטות את שמותיהם של כל מי שטרם קיבלו אישור כניסה לקמפוס בשעת חירום ואשר צפויים להיכנס לקמפוס לצורך פעילות מחקר במעבדה. על הרשימה לכלול את ראש(ת) המעבדה, תלמידי מחקר, עוזרי מחקר ועובדים מינהליים (תוך הבחנה בין אלה שכבר קיבלו היתר העסקה לבין אלה שלא). אין צורך לדווח שוב על מי שכבר קיבלו אישור כניסה לקמפוס. הדיווח יעשה באמצעות קובץ אקסל המצורף.

2. מועסקים חברי הסגל המינהלי: על ראש/ת המעבדה להעביר לדיקן המשנה את שמותיהם של עובדים בסגל המינהלי שאינם מועסקים כעת, שעבודתם הכרחית לצורך פעילות המחקר במעבדות ואשר הביעו הסכמתם לחזור לעבודה בקמפוס. 

3. על הדיקן ודיקן המשנה לגבש נוהל הפעלה לצב"מ הפקולטאי ולוודא שגובשו נהלים ביחידות השונות עבור צב"מ מחלקתי.

ב. מתכונת הפעילות במעבדות

בנוסף לכללי הבטיחות הרגילים, יחולו עד להודעה חדשה הכללים הבאים:

1. הפעילות במעבדות המחקר ובצב"מ (להלן: "המעבדה") מוגבלת לכך שבכל מעבדה ישהו, בכל זמן נתון, לא יותר מארבעה אנשים מלבד ראש/ת המעבדה, ובסך הכל עד 5 אנשים.

2. הפעילות במעבדה מותנית בכך שתובטח שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם בכל עת.

3. יש לצמצם ככל האפשר את מספר האנשים שנוכחים במעבדה, ולקיים במידה רבה ככל האפשר פעילות מרחוק.

4. אין לחייב איש מעובדי המעבדה לעבוד בתקופת החירום ואין לחייב מלגאים להגיע למעבדה. יש להנחות את מי שנמצאים בקבוצות סיכון להימנע מהגעה לקמפוס.

5. מומלץ שבכל מעבדה יתקיימו לפחות שתי משמרות קבועות, כך שקבוצת אנשים אחת לא תיפגש כלל עם חברי הקבוצה האחרת; באחריות ראש/ת המעבדה לערוך רישום מדויק של הנוכחות במעבדה בכל יום, תוך פירוט שמות הנוכחים ושעות הנוכחות במעבדה.

6. ככל האפשר, יוקצה לכל מי שפועל במעבדה ציוד אישי קבוע, ובכלל זה מקלדת, עכבר, טלפון וכדומה. ציוד שבשימוש שאינו אישי יעבור חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם באמצעות התזת חומרי חיטוי, שימוש במגבוני חיטוי וכדומה.

7. לפי הכללים שקבעה הממשלה, כל אדם ששוהה מחוץ לביתו חייב לעטות מסכה, מלבד כאשר הוא שוהה בחדר לבדו או עם אדם אחד נוסף בלבד שמחיצה בגובה 1.8 מ' מפרידה ביניהם. אם אין מחיצה, או אם שוהים בחדר יותר משני אנשים (גם אם יש מחיצה), יש לעטות מסכה.

8. באחריות ראש/ת המעבדה לחייב את כל מי שפועלים במעבדה לנקוט שמירה קפדנית של כללי היגיינה ובכלל זה שטיפת ידיים יסודית מעת לעת.

9. באחריות ראש/ת המעבדה לוודא כי ייערך חיטוי תכוף של משטחי עבודה ומשטחי מגע באמצעות אלכוהול 70%. 

10. כל נסיעה במעלית תעשה בנוכחות אדם אחד בלבד (כך שבסך הכול יהיה במעלית בכל זמן נתון רק אדם אחד). ככלל, יש להימנע ככל האפשר משימוש במעלית.

11. הקפטריות נשארות סגורות לעת עתה. אין לקיים ארוחות משותפות ומפגשים פיסיים באזורים משותפים. השהות במשרדים מוגבלת לעד שני אנשים תוך שמירת מרחק של שני מטרים לפחות.

12. כל האמור לעיל מתייחס לעבודת מחקר מעבדתית. נחזור ונזכיר כי אין לקיים כל מפגש שהוא מלבד עבודה זו – סמינרים, מפגשי קבוצות, מבחנים וכדומה.

13. יש לפעול על פי הנחיות הבטיחות הקבועות למעבדה. אין לעבוד לבד עם גורמי סיכון כימיים, ביולוגיים ופיזיקאליים, והכרחי שעובד אחד נוסף לפחות שמודע להימצאות אדם אחר בקומה ישהה במקום בכל עת.

14. אסור להגיע לקמפוס אם יש תסמינים נשימתיים (שיעול, עיטושים, קוצר נשימה) או חום מעל 38 מעלות, ויש לדווח בכל כניסה לקמפוס על כך שנבדק חום הגוף ביום הכניסה והוא נמצא תקין ועל היעדר תסמינים נשימתיים. יש לעזוב מיידית את הקמפוס אם מתפתחים תסמינים נשימתיים או עולה חום הגוף, ולדווח על כך מיידית לראש/ת המעבדה ולדיקן המשנה.

15. יש לשקול אם להשתמש בתחבורה ציבורית. נבדקת האפשרות לספק שירותי הסעה ממבני המעונות לקמפוסים השונים במועדים קבועים. 

16. בכניסה לכל מעבדה ייתלה דף מידע ובו פירוט של ההנחיות שפורטו לעיל.

 

בברכה, 

ברק מדינה, רקטור