check
מכתב בנושא בני ובנות הזוג של המשרתים והמשרתות במילואים | לשכת הרקטור

מכתב בנושא בני ובנות הזוג של המשרתים והמשרתות במילואים

21 דצמבר, 2023


סטודנטית יקרה, סטודנט יקר,

אנחנו ניצבים בפני אתגר סטודנטיאלי קשה, אולי המאתגר ביותר שחווינו.

על מנת לסייע לסטודנטים להתגבר על אתגר זה ולהצליח בלימודים, פרסמנו מתווה למילואימניקיות ולמילואימניקים. בנוסף אנחנו מסייעים לסטודנטיות ולסטודנטים מישובים שפונו בצפון ובדרום וכן לסטודנטים וסטודנטיות שנפגעו באופן מיוחד מהמלחמה.

רצינו במכתב קצר זה לפרט את הזכויות הניתנות לכם, סטודנטיות וסטודנטים, בני ובנות הזוג של המשרתים והמשרתות במילואים, שהם הורים לילדים עד גיל 13. 

זכויות אלו יוענקו לכם בנוסף לזכויות הניתנות לכם ולכן (מטלות, היעדרות מלימודים, השלמת לימודים, תנאי קדם, רישום לקורסים, נוכחות וכו') והמפורטות בנספח ה' לתקנון נה"ל של האוניברסיטה.

פעולות בחוגי הלימוד

  • בכל אחד מחוגי הלימוד, תוכנית הלימודים תותאם למצב הנוכחי, באמצעות הקטנת היקף החומר הנלמד בכל קורס, והתאמת המטלות והמבחנים להיקף זה.
  • ככלל, הקורסים יוקלטו וההקלטות יהיו זמינות לסטודנטיות ולסטודנטים בקורס בתוך כמה ימים ממועד השיעור.
  • כל חוגי הלימוד יפעלו לסייע בהיקף שלא היה כמוהו לסטודנטים ולסטודנטיות במצבכם:   
  • בני ובנות זוג של סטודנטים וסטודנטיות במילואים יוכלו לשנות את הקורסים אליהם נרשמו ("טופס לימודים") גם לאחר תום תקופת השינויים. הם/ן יוכלו לבטל קורסים בלא עלות ויוכלו להוסיף קורסים באישור הפקולטה. בני ובנות זוג של מילואימניקים אשר ישתחררו עם תחילת הסמסטר יוכלו לפנות לוועדה לפטור חלקי משכר לימוד בבקשה לביטול קורסים ללא עלות גם לאחר תקופת השינויים.
  • פטור מנ"זים- בני ובנות זוג של סטודנטים וסטודנטיות במילואים ששירתו לפחות 6 שבועות של שירות מלא במהלך הסמסטר יהיו זכאים לקבל פטור מקורס בהיקף של 4 נ"ז (בוגר) ו-2 נ"ז (במוסמך). ההחלטה על הפטורים תתקבל ביחידות האקדמיות בהתאם לתוכנית הלימודים ולשלב בלימודים בו נמצא/ת הסטודנט/ית.
  • עובר בינארי- בני ובנות זוג של סטודנטיות וסטודנטים ששירתו במילואים 50 ימים ויותר, או כאלו ששירתו לפחות 4 שבועות של שירות מלא במהלך הסמסטר, יוכלו, אם ירצו בכך, להמיר ציונים של שלושה קורסים (בוגר) או של קורס אחד (מוסמך) שיילמדו בשנת תשפ"ד בציון "עובר". זאת בתנאי שעמדו בהצלחה בדרישות הקורס.
  • בנוסף, מרצים ומרצות יכינו חומרי לימוד א-סינכרוניים שיקלו על מי שיצטרפו ללימודים בשלב מאוחר ויסייעו להשלמת השיעורים שהפסידו. בקורסים בהם חומרים כאלו אינם מתאימים, מרצים או מתרגלים ייפגשו אתכם ויסייעו לכם השלמת חומר הלימוד. חוגי הלימוד יספקו סיוע פרטני בדרכים שונות, כגון שעות תגבור מיוחדות, מרכזי למידה בהם סטודנטיות סטודנטים יוכלו להכין תרגילים ולקבל עזרה ממתרגלים, ליווי על ידי סטודנטים אחרים בקורס, ועוד, והכל בהתאם לאופי הלימודים בחוג.

פעילות בדיקנט הסטודנטים

  • ניתנת תמיכה מיוחדת לכם ולכן:
    • השירות הפסיכולוגי הורחב על מנת לקלוט סטודנטים וסטודנטיות במילואים שירצו לקבל סיוע. סבסוד משמעותי יוענק לצורך כך.  במקרים מתאימים זכאות זאת תינתן גם לבני ובנות זוג של מילואימניקים ומילואימניקיות.
    • יחידת הנגישות מרחיבה את שירותיה על מנת לתת ליווי ותמיכה אקדמית לסטודנטים וסטודנטיות שיחוו קשיים רגשיים-אקדמיים בשל המלחמה, במקרים מתאימים תמיכה זאת תוענק גם לבנות ובני זוג של מילואימניקים ומילואימניקיות. 
    • דיקנט הסטודנטים ירחיב את מערך החונכויות האישיות שהוא מפעיל, לטובת בני ובנות זוג של מילואימניקים ומילואימניקיות. המערכת כוללת חונכויות פרטניות בהתאם לצרכים האישיים של הסטודנטים והסטודנטים, וזאת לצד התגבורים שיוענקו ביחידות האקדמיות, כמפורט למעלה. 
    • הרחבנו את הזכאות לקבלת 2 נ"ז על תרומה חברתית בגין שירות מילואים. בשנת הלימודים הנוכחית ניתן יהיה לצבור 2 נ"ז זכות בגין שירות המילואים, לצד 2 נ"ז שנצברו בעבר בגין שירות מילואים, או לצד 2 נ"ז שנצברו בגין מעורבות חברתית. כאמור, זאת בנוסף להפחתת נ"ז כמפורט למעלה.  
    • התברכנו בקהילה סטודנטיאלית התורמת תרומה יוצאת דופן למאמץ האזרחי במהלך המלחמה. אלפי סטודנטים וסטודנטיות פעלו בדרך זאת. כביטוי להערכתנו לעשייה חברתית זאת, הרחבנו את קשת הארגונים שניתן לבצע באמצעותם מעורבות חברתית בתמורה ל- 2 נ"ז. אנחנו גם תומכים במענקים כספיים למספר סטודנטיות סטודנטים שביצעו התנדבות יוצאת דופן. 
    • בנוסף אנחנו מקיימים בעברית את תכנית חכמאמא – WISEMAMA המצמידה לסטודנטיות-אימהות סטודנטיות-מנטוריות שילוו אותן באתגרים האקדמיים והאחרים לאורך כל שנת הלימודים.   
  • אתם/ן מוזמנים/ות להיעזר בשירותים השונים הניתנים בדיקנט הסטודנטים, הן בשגרה וביתר שאת בתקופת חירום זו. הם כוללים את יחידת המעונות, השירות הפסיכולוגי, יחידת הסיוע הכלכלי, יחידת לקויות למידה, יחידת הנגישות, המרכז לעיוור, היחידה למעורבות חברתית, היחידה לשוויון הזדמנויות ומרכז הקריירה.  
  • ניתן לפנות לרכזת המילואים ביחידה האקדמית שלך וכן לרכזת הורות, מגדר ומילואימניקים בדיקנט הסטודנטים
  • כן ניתן לפנות לגיא הרפז, דיקן הסטודנטים בכתובת: guy.harpaz@mail.huji.ac.il  ובמקרים נדרשים ב-0506848575. 

 

 

אנחנו ניצבים בפני אתגר אקדמי חסר תקדים. יחד, נצליח להתגבר עליו.

פרופ' גיא הרפז, דיקן הסטודנטים             פרופ' לילך שגיב, סגנית הרקטור לעניינים אקדמיים