check
עדכון שוטף - מרץ 2020 (קורונה) | לשכת הרקטור

עדכון שוטף - מרץ 2020 (קורונה)

12 מרץ, 2020

English Version

שלום לקהילת האוניברסיטה העברית,

בשל מגפת הקורונה, הלימודים באוניברסיטה העברית יתקיימו מרחוק. לצורך היערכות למהלך זה, פתיחת סמסטר ב' נדחית בשבוע, כך שהלימודים יחלו רק ביום ראשון, 22 במרץ 2020.

1. שערי האוניברסיטה נשארים פתוחים ובמידת האפשר הסגל המינהלי והאקדמי ימשיך בעבודה כרגיל.

2. בתקופת המגפה, האוניברסיטה עוברת להוראה ולמידה מרחוק. לשם כך שדרגנו את מערכת המוודל (מהלך שיסייע גם בעת שגרה). רכשנו גם רישיונות בהיקף נרחב לשתי תוכנות שמאפשרות הוראה מרחוק, Zoom ו- Panopto, אשר פועלות שתיהן באמצעות אתר הקורס במוודל. פתחנו גם אתר ייעודי, שבו מדריכי הפעלה לתוכנות השונות וכן עדכונים שוטפים וגם מאמרים מדעיים קצרים בנושאים רלוונטיים למשבר הקורונה, שכותבות/ים חברי הסגל באוניברסיטה.

3. הדחייה של פתיחת הסמסטר בשבוע נועדה לספק למורים/ות שהות להיערך להוראה מרחוק. באתר המוודל של כל הקורסים של סמסטר ב הוטמעו קישוריות לשתי התוכנות. בשבוע הבא יתקיימו גם הדרכות, בנוכחות פיסית ומרחוק, באשר להפעלת התוכנות. על כל מורה לעיין עוד השבוע במדריכים לתוכנות הללו, לקבוע באיזו תוכנה יתקיים הקורס ולהודיע על כך לסטודנטים/ות שרשומים/ות לקורס. על כל מורה לדווח גם למזכירות החוג (ולסגן הדיקן להוראה) על דרך ההוראה שבה יתקיים הקורס.

4. מומלץ כי שיעורים שנערכים בכיתות שבהן יש ציוד צילום והקלטה יתקיימו בכיתה שנועדה להם. השיעורים הללו ישודרו אוטומטית באתר הקורס במוודל ויהיו זמינים שם גם בהקלטה. השימוש בשיעורים הללו נועד רק לסטודנטיות/ים הרשומות/ים לקורס והסטודנטים הונחו להימנע מהפצת ההקלטות הללו. הסדר זה נעשה בתיאום עם ארגון הסגל, ותוקפו מוגבל לתקופת משבר הקורונה. מורים/ות שאינם/ן יכולים/ות לשהות בקמפוס, וכן מי שמלמדים/ות שיעורים שנועדו להתקיים בכיתות שאין בהן ציוד צילום, יקיימו את השיעור מן המשרד או מהבית, באמצעות המצלמה והמיקרופון של המחשב הנייד. בכל המקרים, יש לקיים את השיעורים במועד הקבוע לכך במערכת. במסגרת ההיערכות להוראה מרחוק, יש לשקול אם נחוצות התאמות באשר לדרישות הקורס, בחני-ביניים ואופי הבחינה הסופית וכדומה.

5. יש קורסים שנערכים במתכונת מיוחדת, כמו שיעורי מעבדה, למידה קלינית והדרכה מעשית. לגבי קורסים אלה יחליטו הדיקנים וראשי החוגים באשר למתכונת ההוראה ותימסר הודעה לסטודנטים/ות בכל אחד מן הקורסים הללו.

אנו מחויבים, בראש ובראשונה, לשמירה על הבריאות של כל קהילת האוניברסיטה. בכל מקרה של ספק, פנו אל הגורמים הרלוונטיים בחוג. בבקשה הקפידו על קיום הנחיות משרד הבריאות בדבר חובת הימצאות בבידוד והשתדלו למעט ככל האפשר ממפגשים קרובים עם מי שנמצאים בקבוצות הסיכון. נהגו בתבונה ובאחריות. עלינו לגלות בתקופה זו אורך-רוח. תקלות עלולות להתרחש, חלק מן הסטודנטים/ות עלול לחוש מצוקה וחרדה ועלינו לסייע ככל יכולתנו.

אנחנו מקווים שהמשבר הזה יחלוף במהרה וללא נזקים בנפש. אולי יצא מהעז הזה גם מעט מתוק, בין היתר בחיזוק הלכידות החברתית שלנו ובשדרוג משמעותי של מערך הלמידה וההוראה מרחוק באוניברסיטה.

בברכה,

ברק מדינה, רקטור