check
עדכון לסטודנטים - מרץ 2020 (קורונה) | לשכת הרקטור

עדכון לסטודנטים - מרץ 2020 (קורונה)

12 מרץ, 2020

English Version

סטודנטיות/ים יקרות/ים,

בשל מגפת הקורונה, הלימודים באוניברסיטה העברית יתקיימו מרחוק. לצורך היערכות למהלך זה, פתיחת סמסטר ב' נדחית בשבוע, כך שהלימודים יחלו רק ביום ראשון, 22 במרץ 2020.

1. שערי האוניברסיטה נשארים פתוחים ובמידת האפשר הסגל המינהלי והאקדמי ימשיך בעבודה כרגיל. גם הספריות פתוחות.

2. לצורך המעבר להוראה ולמידה מרחוק נקטנו שורה של צעדים. בין היתר, שדרגנו את מערכת המוודל (מהלך שיסייע גם בעת שגרה) ואנו במהלך מזורז של הצטיידות במערכות נוספות לצילום, שידור והקלטה של שיעורים. רכשנו גם רישיונות בהיקף נרחב לשתי תוכנות שמאפשרות הוראה מרחוק, Zoom ו- Panopto, אשר פועלות שתיהן באמצעות אתר הקורס במוודל. פתחנו גם אתר ייעודי, שבו עדכונים שוטפים, מדריכים לשימוש בתוכנות וגם מאמרים מדעיים קצרים בנושאים רלוונטיים למשבר הקורונה, שכותבות/ים חברי הסגל באוניברסיטה.

3. הדחייה של פתיחת הסמסטר בשבוע נועדה לספק למורים/ות שהות להיערך להוראה מרחוק. באתר המוודל של כל הקורסים של סמסטר ב הוטמעו קישוריות לשתי התוכנות. בימים הקרובים יודיעו המורים/ות לסטודנטים/ות בקורס באיזו מתכונת תתקיים ההוראה מרחוק. השיעורים יתקיימו במועד הקבוע לכך במערכת. תימסר הודעה נפרדת באשר לקורסים שנערכים במתכונת מיוחדת, כמו שיעורי מעבדה והדרכה מעשית. הוראה קלינית במקצועות הרפואיים (רפואה, רפואת שיניים ווטרינריה) מתקיימת לעת עתה כרגיל. השיעורים במכינות יתקיימו השבוע כרגיל, ויעברו למתכונת מקוונת בשבוע שלאחריו.

4. אנו מחויבים, בראש ובראשונה, לשמירה על הבריאות של כל קהילת האוניברסיטה. בכל מקרה של ספק, פנו אל הגורמים הרלוונטיים בחוג שבו אתן/ם לומדות/ים או אל דיקנט הסטודנטים. בבקשה הקפידו על קיום הנחיות משרד הבריאות בדבר חובת הימצאות בבידוד והשתדלו למעט ככל האפשר ממפגשים קרובים עם מי שנמצאים בקבוצות הסיכון. נהגו בתבונה ובאחריות.

5. עמדו בקשר טלפוני עם חברות/ים שבבידוד, ונסו להקל על המתח והחרדה שלהן/ם. הסתייעו בבקשה גם בנו, במיוחד בדיקנט הסטודנטים, ובאגודת הסטודנטים בכל צורך שמתעורר בהקשר זה. ודאו שהחברות/ים מצליחות/ים להמשיך בלימודים חרף המצב ועדכנו את המורה בקורס אם מתעורר קושי כלשהו.

אנחנו מקווים שהמשבר הזה יחלוף במהרה וללא נזקים בנפש. אולי יצא מהעז הזה גם מעט מתוק, בין היתר בחיזוק הלכידות החברתית שלנו ובשדרוג משמעותי של מערך הלמידה וההוראה מרחוק באוניברסיטה.

בברכה,

ברק מדינה, רקטור