check
עדכון לסטודנטים - מאי 2020 | לשכת הרקטור

עדכון לסטודנטים - מאי 2020

6 מאי, 2020

English Version

باللغة العربية

סטודנטים/ות יקרים/ות,

פעילות האוניברסיטה חוזרת בהדרגה לשגרה. הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה אמנם פחת משמעותית אך טרם הוסר כליל, ובהתאם לכך הפעילות במשק עדיין לא חזרה להיקפה הרגיל. אנו נמנעים מחזרה מלאה לפעילות כבר כעת וכלל לא ברור שנוכל לחזור באופן מלא לפעילות בקמפוסים השונים. בה בעת בחרנו שלא לקבוע כבר כעת שהסמסטר יושלם בכל הקורסים בהוראה מרחוק, משום שההוראה מרחוק אינה תחליף מושלם להוראה בכיתות, כפי שעולה גם מעמדות של חלק מן הסטודנטים, בסקרים שנערכו בחוגים שונים באוניברסיטה. כאשר פעילות המשק תחזור לשגרה, נשוב ונבחן את הסוגיה.

אנחנו מודעים לכך שאי-הוודאות הזו מכבידה על יכולת התכנון לעתיד הקרוב. קבענו שורה של ההסדרים שנועדו לסייע להתמודדות עם המצב. המדובר בשלושה סוגים של הסדרים:

1. החל מיום ראשון, 10.5.20, נחזור לקיים בקמפוס פעילויות הוראה שלא ניתן לקיים מרחוק, ובכלל זה: שיעורי מעבדה, הוראה קלינית, הכשרה מעשית וסיורים. הודעות בעניין נמסרו לסטודנטים שרשומים לפעילויות אלה. כמו כן, במועד זה ייפתחו מחדש לכלל הסטודנטים, לרבות מי שלומדים מרחוק, מרחבי הלמידה בקמפוסים (ללמידה עצמאית יחידנית ובקבוצות קטנות), ובכלל זה הספריות, חוות המחשבים ומרחבי למידה אחרים. בכל המקרים נקבעו הגבלות שנועדו להקטין את סיכון ההידבקות בנגיף. בין היתר, הכניסה לקמפוס אסורה על מי שסובל מתסמינים של המחלה; והכניסה מותנית במשלוח הודעת ווטסאפ לדיווח על היעדר תסמינים (ההפעלה באמצעות ווטסאפ לטלפון: 050-3015903; בכניסה יש לשלוח את המסר 111, שמפנה לאתר; וביציאה המסר 222). נקבעו גם הגבלות על מספר הנוכחים בכל מתחם, והסדרים נוספים, שמפורטים ההנחיות המפורטות בכניסה לכל מתחם. הדבר נועד להבטיח שניתן יהיה להשלים את הלימודים בסמסטר הנוכחי תוך מתן מענה לקבוצה גדולה של סטודנטים שפנתה בבקשה לחדש רכיבים רבים ככל האפשר של הוראה בקמפוס. סטודנטים שאינם יכולים להגיע לקמפוס יקבלו פטור מכך על יסוד פנייה אישית מנומקת אל מורה הקורס, וייקבעו הסדרים מיוחדים להשלמת שיעורים למי שלא יוכלו להגיע לקמפוס בעת הזו.

2. בכל הקורסים שבהם אפשרית למידה מרחוק, תימשך לעת עתה הלמידה במתכונת זו. אם יוחלט על חזרה ללימודים בכיתות – וכאמור, טרם הוחלט כך – הדבר ילווה בהמשך שידור השיעורים ב-זום, כך שסטודנטים שלא יוכלו להגיע לקמפוס יוכלו להמשיך להשתתף בשיעורים מרחוק, ולא תיקבע חובת נוכחות בשיעור בדרך של הימצאות בכיתה דווקא. בקורסים שבהם יהיו בחינות במתכונת רגילה, הבחינות ייערכו בקמפוס.

3. היחידות האקדמיות הונחו לבחון דרכים להתחשב בקשיים מיוחדים שנובעים מלמידה מרחוק, ובכלל זה בחינת האפשרות לצמצם את היקף המטלות, קיום שיעורי השלמה במעבדות והסדרים נוספים. הסדרים אלה ייקבעו בהתאם לנסיבות המתאימות בכל חוג, תוך היוועצות בנציגי אגודת הסטודנטים.

אנחנו משתדלים לנסות לאזן בין המחויבות להבטיח הוראה מיטבית לכלל הסטודנטים, תוך מתן דגש על הבטחת שוויון הזדמנויות לכלל הסטודנטים, לבין החובה לוודא שאין נגרמת פגיעה בסטודנטים שבשל מצבם או מצב קרובי משפחתם אינם יכולים להגיע בעת הזו ללימודים בקמפוס. תודה על המשוב של רבים/ות מכם/ן, שמסייע רבות לתיקון טעויות ומחדלים שלנו. בבקשה המשיכו לבחון באופן ביקורתי את דרך הפעולה שלנו.

בברכה,                                                                                              

ברק מדינה, רקטור