check
עדכון הוראה לסטודנטים | לשכת הרקטור

עדכון הוראה לסטודנטים

10 אפריל, 2020

 

סטודנטיות/ים יקרות/ים,

האוניברסיטה העברית ממשיכה לפעול במידה רבה ככל האפשר כדי לקיים שגרת לימודים ולצמצם את הפגיעה בסטודנטיות/ים שנגרמת במצב הנוכחי. האוניברסיטה מחויבת לשמירה על הרמה האקדמית הגבוהה של הלימודים ובה בעת להבטיח שהסטודנטים/ות יוכלו להשלים בהצלחה את לימודיהם/ן. ההסדרים בתחום האקדמי נקבעים על-ידי ועדת נה"ל, שבה ייצוג לראשי היחידות האקדמיות ולאגודת הסטודנטים, בתיאום עם הרקטור. הנה עדכון קצר בארבע סוגיות שקשורות ללימודים. קראו בבקשה בעיון:

1. בחינות ודרכי הערכה חלופיות: הנהלת האוניברסיטה ממשיכה לבדוק טכנולוגיות שנועדו לאפשר בחינות מרחוק, אך לפחות לעת עתה לא נמצאו פתרונות מתאימים. עקב כך, ולאור אי-הוודאות באשר לאפשרות לקיים בחינות בכיתות, המורים/ות הונחו לבחון אפשרות לקבוע דרכי הערכה חלופיות מתאימות, ככל האפשר בהיוועצות עם הסטודנטים/ות בקורס. המורים/ות רשאים לפרסם עד 19 באפריל בשעה 12:00 בצהרים הודעה על שינוי שיטת ההערכה או הרכב הציון (ולהודיע גם אם יישום השינוי מותנה בחוסר אפשרות לקיים בחינה במתכונת רגילה או אינו מותנה). שיטות ההערכה החלופיות עשויות להיות, בין היתר: הגדלת משקל הציון בעבודות הבית, קיום בחינת בית או בחינה בעל-פה.

סטודנטים/ות יהיו רשאים/ות לבטל השתתפות בקורס שאינו קורס חובה ששיטת ההערכה או שהרכב הציון בו שונו ולקבל זיכוי משכר הלימוד על קורס זה, באמצעות פנייה מנומקת בדוא"ל למזכירות החוג (או הפקולטה) עד 21 באפריל בשעה 12:00 בצהרים. ניתן להגיש גם בקשה להירשם לקורס אחר במקום הקורס שבוטל, והבקשה תאושר אם יש בקורס החלופי מקום פנוי וניתן עדיין להשלים בו את חומר הלימוד ואת המטלות.

2. משך הסמסטר: סמסטר ב' צפוי להסתיים כמתוכנן ב-30 ביוני. ייתכנו שני חריגים: א) הלימודים הפרה-קליניים בבית-הספר לרפואה (שבהם הסמסטר עלול להסתיים באיחור של מספר ימים, ההחלטה בעניין תתפרסם בימים הקרובים). ב) קורסי חובה שכוללים התנסות מעשית, מעבדות ולימודים קליניים, שלעת עתה מתקיימים באופן חלקי. האוניברסיטה תמצא פתרון הולם בעניין זה, כדי למזער במידה המרבית האפשרית את הפגיעה בסטודנטים. ההחלטה בעניין תיעשה בתחילת חודש מאי.

3. פעילות התנדבות והשתתפות בנבחרות הספורט של האוניברסיטה: בעניין זה נשלחה הודעה לפני ימים אחדים, ובה פירוט ההסדרים שנקבעו.

4. פעילות מחקר לסטודנטים/ות לתארים מתקדמים במעבדות המחקר: פעילות המחקר במעבדות תחודש ב-19 באפריל, תוך עמידה מלאה בדרישות הבריאותיות. הנחיות מפורטות באשר למתכונת הפעילות נמסרו לראשי המעבדות, שיעדכנו את הסטודנטים/ות. הסטודנטים/ות רשאים/ות להימנע מלהגיע למעבדות המחקר, אך יש לעדכן את המנחים על היעדרות.

אנו שבים ומזכירים כי מכלול נושאי התפקידים באוניברסיטה עומדים לשירותכם בכל עניין. בהיבטים אקדמיים בבקשה פנו אל היועצים האקדמיים והמזכירויות בחוג או בפקולטה, ראש/ת החוג וסגני הדיקן לענייני הוראה; ובמידת הצורך גם אל יו"ר ועדת נה"ל, פרופ' בועז יובל. בהיבטים של סיוע כלכלי או אחר בבקשה פנו אל דיקנט הסטודנטים

בהזדמנות זו אנו מבקשים להודות מאד ל-שיר מרדכי, שהובילה באופן נהדר את אגודת הסטודנטים בשנתיים שחלפו וסיימה בימים אלה את כהונתה; ולאחל הצלחה ליושבת-הראש החדשה של האגודה, שי פודולר.

חופשה נעימה וחגים שמחים.

פרופ' ברק מדינה, רקטור                              פרופ' בועז יובל, יו"ר ועדת נה"ל