מתווה בחינות - סמסטר ב' (קורונה)

2 יולי, 2020

English Version

שלום,

החל מיום ראשון, 5 ביולי, אין לקיים בחינות בקמפוס. לאור זאת, החליטה הנהלת האוניברסיטה כך:

  1. בקורסים שכבר פורסם כי יתקיימו בהם מראש דרכי הערכה חלופיות, בחינת בית או בחינה מקוונת, הבחינות ייערכו כפי שפורסם, לרבות, במקרים שכך נקבע בשנתון, ציון מספרי.
  2. קורסים שנכון להיום הבחינות בהם אמורות היו להתקיים בקמפוס הם אלה שבהם להערכתנו אמינות הציונים שיושגו בבחינות במתכונת מקוונת היא נמוכה מדי. לאור האיסור לקיים בחינות בקמפוס, הבחינות יתקיימו באופן מקוון (מלבד קורסים שבהם תיקבע דרך הערכה חלופית ולגביהם תימסר הודעה בנפרד). הבחינות המקוונות ייבדקו כרגיל וייקבע להן ציון מספרי ויחושב הציון הסופי בקורס, שלפיו ייקבע מי מבין הסטודנטים עבר את הקורס בהצלחה ומי נכשל בקורס. אולם, לצערנו, לאור האמינות המוגבלת של בחינות מקוונות בקורסים אלה, ההערכה הסופית לקורס תהיה "עבר/ה" או "נכשל/ה". הסדר זה מבטא פשרה בין ההכרח להתחשב באילוצים הבריאותיים ובהנחיות הממשלה לבין החובה להבטיח את אמינות הציונים בבחינות, על רקע הקושי להבטיח את טוהר הבחינות.
  3. לאור מאפיינים מיוחדים של בחינות מסוימות, בעיקר במקצועות רפואיים, לא ניתן יהיה לקיימן באופן מקוון, ובחינות אלה יידחו עד למועד שבו יתקבל היתר לקיימן בקמפוס על ידי המל"ג. לסטודנטים/ות שאמורות להיבחן בקורסים אלה תימסר הודעה.
  4. ככלל, בחינה מקוונת תיערך בעזרת מערכת מודל (בדף הקורס או בסביבת ExamMoodle) עם תוכנת זום שבה המצלמה של כל נבחן פועלת באופן רציף בכל מהלך הבחינה. הנחיות מפורטות יימסרו על-ידי המזכירות לענייני הוראה וסטודנטים. בבקשה שמרו על טוהר הבחינות והימנעו מהפרת הכללים הנוגעים לבחינה.
  5. בכל הבחינות – בין אלה שיינתן בהן ציון מספרי ובין מילולי - המורים/ות הונחו לבחון את ממוצע הציונים לעומת ממוצע הרב-שנתי בקורס, וזאת כדי לבדוק אם יש צורך בהתאמת הציונים, על רקע אתגרי ההוראה והלמידה הייחודיים בסמסטר שחלף.
  6. האוניברסיטה תקבע הסדרים שנועדו למזער את הפגיעה בסטודנטים שייבחנו בקורסים שבהם לא יינתן ציון מספרי. בין היתר, סטודנטים/ות שנבחנו בקורסים כאמור, יהיו רשאים להירשם לקורס שוב בשנת הלימודים הבאה ולהיבחן בו, ככל שתתקיים בקורס בחינה בקמפוס ויינתן בה ציון מספרי, ללא חיוב בשכר לימוד בגין כך; וייקבעו הוראות מיוחדות לעניין תנאי הקבלה ללימודים מתקדמים וקביעת מדרג המצטיינים.

אנחנו מאחלים לכם בריאות טובה והצלחה בבחינות ומצרים על אי הנוחות שנגרמת עקב הצורך להיבחן מרחוק.

בברכה,

ברק מדינה, רקטור