check
מכתב לסטודנטים | ינואר 2021 | לשכת הרקטור

מכתב לסטודנטים | ינואר 2021

18 ינואר, 2021

English Version

باللغة العربية

 

סטודנטיות יקרות וסטודנטים יקרים,

בשם הנהלת האוניברסיטה העברית, אנו מבקשים לאחל לכן/ם הצלחה בבחינות ולעדכן בעניין הבחינות וההיערכות לסמסטר ב'.

1. בחינות: נערכנו לאפשרות שלא נוכל לקיים את הבחינות בקמפוס, באמצעות קביעת דרכי הערכה חלופיות במרבית הקורסים. מתוך כ- 2,200 קורסים סמסטריאליים שנלמדו בסמסטר א' (להם נוספים כ-1,000 קורסים שנתיים), רק בכ- 750 יהיו בחינות, כשליש בלבד מסך כל הקורסים, ובשאר ייקבעו הציונים על יסוד עבודות ומטלות אחרות.

עד שיתקבל היתר לקיים בחינות בקמפוס, כמעט כל הבחינות יהיו במתכונת מקוונת. הודעה מפורטת באשר לאופן עריכת הבחינות המקוונות נשלחה אליכן/ם על-ידי החוגים. דיקנט הסטודנטים מציע סיוע ברכישת ציוד עזר לקיום הבחינות המקוונות, ובכלל זה מצלמות והתקני רשת, וכבר סיפק סיוע למאות סטודנטים. מי שזקוק/ה לכך, מתבקש/ת לפנות בהקדם לדיקנט הסטודנטים (הפרטים באתר הדיקנט).

ההסדרים שלפיהם יערכו הבחינות המקוונות נועדו לאזן בין כיבוד הפרטיות והבעת אמון בכן/ם לבין הצורך לנקוט אמצעי פיקוח לשם הבטחת הגינות הבחינות והגנה על האינטרסים של הרוב המוחלט של הסטודנטיות/ים. בהתאם לכך, רק בבחינות שבהן נמצאה הצדקה עניינית לכך (כ- 70 בחינות בלבד), אושרה הפעלת תוכנה שנועדה לחסום גלישה לאתרים אחרים ופתיחת קבצים בזמן הבחינה. התוכנה איננה משתלטת על המחשב והשימוש בה יעשה באופן שימנע פגיעה בפרטיות. פירוט בעניין מובא במכתבו של פרופ' רועי שנהר, האחראי על טכנולוגיות הוראה, שנשלח לסטודנטיות/ים שייבחנו בבחינות עם התוכנה. לשמחתנו, כ- 95% מן הסטודנטיות/ים שאמורות/ים להיבחן בקורסים אלה כבר נענו בחיוב להזמנה להתקנת התוכנה. 

אנו ממשיכים לפעול להשגת היתר לאפשר היבחנות בקמפוס לסטודנטיות/ים שבשל היעדר תנאים מתאימים להיבחן באופן מקוון לא יוכלו להיבחן מרחוק, או שיסרבו להתקין את התוכנה (בבחינות שבהן נדרשת התקנתה). יש לנו יסוד סביר להעריך שהיתר כזה יינתן בימים הקרובים, עוד לפני תקופת הבחינות. אם התקווה הזו לא תתממש, סטודנטיות/ים כאמור יהיו זכאים, במידת הצורך, להיבחן במועד מיוחד.

ועדת נה"ל, שאחראית על קביעת נהלי הלימודים באוניברסיטה ואשר יש בה ייצוג גם לאגודת הסטודנטיות/ים, קבעה כי הורים לילדות/ים עד גיל 12 יהיו זכאים להיבחן במועד מיוחד אם לא ניגשו לבחינה שהתקיימה במועד שבו מוסדות החינוך שבהם מתחנכות/ים הילדות/ים שלהן/ם סגורים (ועד שבוע לאחר שהמוסדות נפתחו). עוד נקבע – וזו הוראה קבועה, לא רק לתקופת הקורונה – כי כאשר אחד המועדים של קורס חובה חופף (פחות מ- 24 שעות מסיום הבחינה) עם מועד הבחינה בקורס חובה אחר והסטודנט/ית נבחן/נה באותו מועד רק בקורס האחר, הסטודנט/ית זכאי/ת למועד מיוחד בקורס שבו לא נבחן/נה במועד שבו היתה החפיפה. הורחבו גם ההתאמות לסטודנטים/ות עם צרכים מיוחדים.

אנו מאחלים לכן/ם הצלחה רבה בבחינות. פתרון בחינות משנים קודמות הוא הכרח ממש, וכדאי לעשות זאת בקבוצה, כדי לעזור לחבריכן/ם וכדי לעזור לעצמם/ן. ההכרה שנתינה היא קבלה נכונה במיוחד בכל הקשור ללימוד.

2. מלגות: האוניברסיטה ממשיכה לגייס משאבים להענקת מלגות סיוע לסטודנטים. בשבועות הקרובים נזמין אתכן/ם להגיש בקשות חדשות למלגות, בעקבות תרומה של תורמות/ים נדיבות/ים, שמתוך מודעות לכך שאתן/ם דור העתיד של החברה הישראלית, בחרו לתרום סכומים ניכרים כדי לבטא בכך את התמיכה והאמונה בכן/ם. כמו כן, בשבועות הקרובים תקבלו החזר של מחצית דמי האבטחה ששילמתם (כ- 290 ש"ח). הוצאות האבטחה של האוניברסיטה אמנם לא פחתו, אך ההחזר מבטא הכרה סמלית בקשיים הכלכליים שעימם רבות/ים מכן/ם מתמודדות/ים בימים אלה, והוא חלק מהסדר ארצי רחב יותר של הגדלת הסיוע לסטודנטיות/ים.

3. סמסטר ב': סמסטר ב' יפתח ביום ראשון, 14 במרץ 2021. מטבע הדברים, איננו יודעים עדיין בוודאות אם נוכל לחזור לשגרת פעילות בקמפוס כבר בתחילת הסמסטר או רק במהלכו. לפחות חודש לפני פתיחת הסמסטר נודיע אם הלימודים שמתוכננים להתקיים עד חופשת פסח יהיו מקוונים או בקמפוס. אנו ממליצים מאד להתחסן מפני הקורונה, וכמובן לשמור על כללי הריחוק והנחיות משרד הבריאות, כדי לשמור על הבריאות של כולנו וכדי להגדיל את הסיכוי שנוכל להיפגש בקרוב.

אנחנו מבקשים להודות להנהגת אגודת הסטודנטים, על הפעולה המשותפת לקידום טובתן/ם של הסטודנטיות/ים.

אל תהססו בבקשה לפנות אל הגורמים השונים ביחידות האקדמיות בכל שאלה או בקשה בענייני הלימודים. גם אנחנו נשמח לנסות לסייע ולהקשיב לעצות.

בברכה,

פרופ' ברק מדינה, רקטור

פרופ' גיא הרפז, דיקן הסטודנטים