check
מכתב לסגל האקדמי - תמיכה בפרסום בגישה פתוחה | לשכת הרקטור

מכתב לסגל האקדמי - תמיכה בפרסום בגישה פתוחה

18 אוקטובר, 2022

English Version

חברות וחברי סגל יקרים,

האוניברסיטה העברית מעודדת פרסום מחקרים בכתבי עת נגישים לכול (Open Access). לשם כך, ננקטים צעדים לסבסוד עלות הפרסום במתכונת זו. יש מוציאים לאור עמם כבר נחתם הסכם שלפיו פרסום ב- OA של מאמרים שבהם המחבר/ת הראשי/ת (PI) חבר/ת סגל באוניברסיטה העברית אינו כרוך בתשלום (לרשימת כתבי העת העדכנית ולפרטים נוספים ראו כאן).

בכתבי עת שבהם עדיין נדרש תשלום (גם אם יש הסכם עם המו"ל), האוניברסיטה העברית תסבסד את עלות הפרסום ב- OA (שמכונה לרוב Article Processing Charge - APC) בתנאים הבאים:

(1) עלות הפרסום תמומן במלואה על-ידי האוניברסיטה עד לסכום של 500 דולר, ומעל סכום זה תינתן השתתפות בשיעור של 50% מעלות הפרסום.

(2) ההסדר חל על מאמרים שהתקבלו לפרסום לאחר 1.10.2022, בכתב עת שמדורג ברבעון העליון (Q1) לפי מאגר Scopus (הרשימה זמינה כאן).

(3) חבר/ת הסגל מהאוניברסיטה העברית הפונה לקבל את התמיכה מוגדר/ת כ PI במאמר זה.

לגבי מקרים מיוחדים, כגון תחומים בהם אין דירוג כתבי עת לפי Q (כך עשוי להיות המצב בפרסומים במדעי הרוח ובתחומים אחרים), יתקבלו החלטות לפי שיקול דעת של ההנהלה בעקבות פנייה מנומקת.

לקבלת ההחזר הכספי יש לפנות אל רשות הספריות, באמצעות טופס הפניה (הגישה לטופס באמצעות חשבון Google: gmail, hujimail וכו'). ניתן לקבל פרטים נוספים באמצעות פנייה בדוא"ל לכתובת:openaccess@savion.huji.ac.il .

בברכה, תמיר שפר