check
העברת ידע במסגרת שיתופי פעולה מדעיים בינלאומיים | לשכת הרקטור

העברת ידע במסגרת שיתופי פעולה מדעיים בינלאומיים

26 דצמבר, 2021

 

English Version

שלום רב,

הנידון: העברת ידע במסגרת שיתופי פעולה מדעיים בינלאומיים

 

אנו מבקשים לעדכן באשר לאופן קבלת האישורים להתקשרויות בשיתופי פעולה מדעיים בינלאומיים עם גורמים מוסדיים ועסקיים. קראו בבקשה בעיון ושמרו את המסמך לשימוש עתידי.

האוניברסיטה העברית מקדמת שיתופי פעולה מחקריים בינלאומיים ומעודדת שיח חופשי של רעיונות בין חוקרים בארץ ובעולם. בהתאם למדיניות זאת, האוניברסיטה מקדישה מאמצים ומשאבים לפיתוח שותפויות ברחבי העולם במטרה לקדם מנעד רחב של שיתופי פעולה אקדמיים ומסחריים. שיתופי פעולה אלה נסמכים לעיתים על הסכמים עם חוקרים, מוסדות ובמקרים רבים גם עם גופים במגזר העסקי. מטרת ההסכמים היא להבטיח הגנה על ידע וקניין רוחני של חוקרי האוניברסיטה. אנו גם מקפידים שהעברה ושימוש של ידע וקניין רוחני נעשים בהתאם למדיניות האוניברסיטה ולכלליה. בנוסף לכך, במהלך בדיקת ההסכמים, הגופים המוסמכים באוניברסיטה מוודאים שההעברה של ידע וזכויות יוצרים נעשית בהתאם לחוקים ולתקנות של מדינת ישראל, ובמקרים מסוימים, גם בהתאם לחוקים ולתקנות של מדינות אחרות שעשויים לחול דרך מחויבויות חוזיות של האוניברסיטה.

שיתופי פעולה בין חוקרים אינם דורשים בדרך כלל את אישור הנהלת האוניברסיטה. לעומת זאת, התקשרות בהסכמים לשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים אחרים, עם מוסדות ציבוריים ועם גורמים עסקיים נדרשים לבחינה מוקדמת. בהתאם לזאת, על חברות וחברי הסגל ליצור קשר עם היחידה הרלוונטית הרשומה מטה לצורך התייעצות וקבלת אישור לפני התקשרות שיש בה התחייבות כלשהי כלפי גורם כאמור (במקרה של ספק, ניתן לפנות אל אחת היחידות והיא תפעל לניתוב הפנייה ליחידה המתאימה:

1.הסכמים עם מוסדות אקדמיים או ציבוריים או גורמים עסקיים הקשורים לשיתוף פעולה במחקר: הרשות למחקר ופיתוח; אנא צרו קשר בהתאם לאזור הגאוגרפי הרלוונטי – אתר הרשות למו"פ.

למידע נוסף ראו באתר הרשות למו"פ לגבי התקשרויות במו"פ ונהלי מסחור.

2.הסכמים עם גורמים עסקיים: יישום; אנא צרו קשר עם מנהלי הפיתוח העסקי, בהתאם לתחום המדעי הרלוונטי, בחברת יישום.  

למידע נוסף ראו באתר חברת יישום לגבי תהליך העברת ידע  ודוגמאות של סוגי הסכמים.

3.שיתופי פעולה אסטרטגיים בין-אוניברסיטאיים או בין יחידתיים (פקולטות, מכונים, בתי ספר, מחלקות, חוגים, מרכזי מחקר), חילופי סטודנטים, ושותפויות אקדמיות אחרות: הרשות לבינלאומיות. אנא צרו קשר עם מנהלת הרשות, ג'יין טרנר, דוא"ל janet@savion.huji.ac.il.

מצורף מדריך להסכמי שיתופי פעולה.  

הלשכה המשפטית של האוניברסיטה מלווה מקרוב את תהליך חתימת ההסכמים בכל היחידות האלה. ניתן לפנות אליה ישירות בשאלות בנושאים משפטיים, דוא"ל   Legaladv@savion.huji.ac.il

בברכה,   

פרופ' אשר כהן, נשיא

פרופ' ברק מדינה, רקטור