הודעת הנשיא, המנכ"ל והרקטור על יום שביתה אישי ללא שכר של שלושתם

20 יולי, 2023


 English version


חברות וחברים יקרים בקהילת האוניברסיטה העברית,                                                                                                                                                                                                                  

להלן הודעת נשיאי אוניברסיטאות המחקר בישראל:

נשיאי אוניברסיטאות המחקר של ישראל (ור״ה) סבורים שהשלמת הליך חקיקת צמצום עילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית בכנסת הינה מהלך מסוכן והרסני לאקדמיה הישראלית ולמדינת ישראל כולה.

הנשיאים החליטו לצאת יחד ליום שביתה אישי ללא שכר ביום א׳ הקרוב (23.7.23). במהלך יום זה הם יצטרפו לפעולות המחאה הפומביות נגד הרפורמה המשפטית. ור״ה מצטרף לקריאות לעצור את הליך החקיקה לאלתר ולהגיע להסכמה רחבה בטרם ייגרמו לחברה הישראלית עוד נזקים בלתי הפיכים.

 

הודעת נשיא, רקטור ומנכ"ל האוניברסיטה העברית:

שלושתנו נפעל ביום א' הקרוב בהתאם להודעת נשיאי ור"ה. אנו נצא ליום שביתה אישי ללא שכר. אנו תומכים באופן מלא בתוכן ההודעה. יש צורך בהגעה להסכמה רחבה בכל הנוגע להליכי החקיקה הנוגעים ליסודות מערכת המשפט והמשטר, על מנת למנוע את הקרע החברתי והציבורי במדינת ישראל.

 

אנחנו מניחים כי יש רבים בקרב הנהגת האוניברסיטה והפקולטות, ובקרב הסגלים (האקדמי והמנהלי) אשר יבחרו להצטרף למהלך כזה. יחד עם זאת, אנו מדגישים כי מדובר בהחלטה אישית של כל אחת ואחד מאיתנו. ברצוננו להדגיש כי על פי חוק, ינוכה שכר לכל מי שיבחר בדרך זו. כמובן שגם חברות וחברים אשר יבחרו להשתתף בהפגנה התומכת בהליך החקיקה זכאים לפעול באופן דומה.  

 

בחינות ביום א': הנחיית האוניברסיטה בנוגע לקיום בחינות לא השתנתה: כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בציבור הסטודנטים החלטנו שיש לקיים את כל הבחינות במועד. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לעשות כן.  

 

פעילות משותפת ביום א': שלושתנו מתכננים לצאת בשעה 1300 משער קמפוס ספרא ולצעוד לכיוון הכנסת.

 

בברכה,

 

אשר כהן, נשיא

תמיר שפר, רקטור

ישי פרנקל, מנכ"ל