check
קרן מחקר לגימלאים/ות | לשכת הרקטור

קרן מחקר לגימלאים/ות

1 מרץ, 2021

 

1 במרץ 2021

שלום לחברות ולחברי הסגל האקדמי בגימלאות,

בשם הנהלת האוניברסיטה העברית, אני מבקש להודות לכם על התרומה האקדמית המצוינת שלכם, במהלך כהונתכם כחברי סגל באוניברסיטה וגם לאחר הפרישה לגימלאות. לגימלאים רבים תרומה מעולה למחקר, להנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים, לזכייה בקרנות מחקר, למסחור ידע ולפעילויות אקדמיות נוספות. בהתאם לכך, לפי ההסדרים הנוהגים באוניברסיטה העברית, לגימלאים שעוסקים במחקר מוקצה מדי שנה קרן מחקר, בהיקף נרחב מזה שמקובל במוסדות האחרים בישראל. הקרן נועדה לסייע לכם להמשיך לבצע פעילות מחקר ענפה גם לאחר הפרישה לגימלאות.

לפי הנחיות ות"ת, מוטלת עלינו החובה לוודא שבכספי קרן המחקר נעשה שימוש לייעוד לשמו נועדה ההקצאה, כלומר למטרות של פעילות אקדמית של הגימלאי/ת. בצד הצהרת הגימלאי/ת על המשך פעילות המחקר האקדמי באוניברסיטה לשם הקצאת תקציב קרן המחקר, יש הגבלות באשר לשימושים האפשריים בקרן המחקר. אני מבקש להבהיר את העקרונות המנחים בעניין זה.

1. מלגות לסטודנטים: קרן המחקר נועדה לסייע במימון מלגות רק לסטודנטים לתארים מתקדמים שהגימלאי/ת מנחה. אין לייעד את הקרן למימון מלגות לסטודנטים אחרים.

2. שכר לטכנאים ולעובדים אחרים: קרן המחקר נועדה לסייע במימון שכר העובדים בפעילות מחקר של הגימלאי/ת בלבד. אין לממן באמצעות הקרן העסקת עובדים בפרויקט מסחרי באופיו ואין להעסיק קרובי משפחה של הגימלאי/ת.

3. רכישת ציוד: קרן המחקר נועדה לממן רכישת ציוד שנחוץ לשימוש בלעדי או עיקרי של הגימלאי/ת, בפעילות אקדמית.

4. נסיעות לחו"ל: קרן המחקר נועדה לסייע לממן נסיעות לחו"ל למטרות אקדמיות בלבד, ובכלל זה פעילות מחקר והשתתפות בכנסים אקדמיים. ניתן לפנות בבקשה מנומקת למימון הוצאות נסיעה מתקציב קרן המחקר במקרה של נסיעה לכנס אקדמי שהגימלאי/ות אינו/ה מרצה בו, תוך פירוט מטרת ההשתתפות בכנס והתרומה הצפויה של הכנס לפעילות האקדמית של הגימלאי/ת.

הבהרות אלה נשלחות לאור כך שלאחרונה נמצאו מספר מקרים שבהם נעשה שימוש שלא כדין בתקציב קרן המחקר, ובעקבות זאת נדרשה מעורבות של גורמי בקרה ופיקוח. במקרה של ספק, מומלץ לפנות אל חשבת האוניברסיטה, גב' אורית סמית, בדוא"ל: oritsm@savion.huji.ac.il.

אני מאחל לכם בריאות טובה והמשך פעילות אקדמית מוצלחת.

בברכה,                                                                                           

ברק מדינה, רקטור