check
מכתב לסטודנטים - אוקטובר 2019 | לשכת הרקטור

מכתב לסטודנטים - אוקטובר 2019

7 אוקטובר, 2019

 

סטודנטים/ות יקרים/ות,

אני מבקש לאחל לכם/ן שנת לימודים מוצלחת. אני מקווה שתפיקו הנאה רבה מן הלימודים שלכם באוניברסיטה העברית!

היבט מרכזי במוסד שלנו הוא שותפות של הסגל ושל הסטודנטים בקידום הידע. אנו מצפים מכם/ן להיות מעורבים/ות, לגלות בקיאות בחומר הקריאה ולהשתתף באופן פעיל בשיעורים. גלו בבקשה ביקורתיות וספקנות. כדי לעודד תרבות זו, האוניברסיטה היא מוסד פתוח. אנו אמונים על שמירת החופש האקדמי של כל חברי/ות קהילת האוניברסיטה, ובכלל זה ציבור הסטודנטים/ות.

זכרו עם זאת כי החופש מטיל עליכם/ן אחריות. למשל, במרבית השיעורים אין נאכפת חובת נוכחות ואין נמנעת כניסה לשיעור באיחור או יציאה ממנו לפני סופו; איננו מונעים שימוש במחשב נייד או בטלפון במהלך השיעורים למטרות שאינן קשורות לשיעור; ואיננו מגבילים את החופש שלכם/ן לבטא את עמדותיכם/ן בנושאים שנויים במחלוקת ציבורית. מדיניות זו אינה נובעת מעמדה שוות-נפש כלפי התנהגות חסרת נימוס, שפוגעת בכבודם של אחרים. גישתנו בדבר חופש פעולה של הסטודנטים/ות מבטאת את התפיסה העקרונית שלנו שרואה בכם/ן שווי/ות-מעמד לחברי/ות הסגל, שותפים/ות לפיתוח הידע האנושי. משמעות הדבר שהאחריות לוודא שאתם/ן נוהגים/ות כראוי, בהתאם לכללי נימוס מקובלים, שאתם/ן מכבדים את הזולת, מוטלת בראש ובראשונה עליכם/ן.

הביטוי העיקרי של המצוינות של האוניברסיטה העברית הוא האיכות הגבוהה של ציבור הסטודנטים שלומדים בה. השתדלו לשתף פעולה עם סטודנטים/ות אחרים/ות, וזכרו שדרך הלימוד המיטבית היא בקבוצות, תוך דיון, שיתוף והחלפת דעות. לימדו זה מזה, שתפו בקשיים והיו קשובים למצוקות. אל תסתפקו בהשתתפות בשיעורים ובעמידה במטלות הלימודיות השוטפות. נצלו את העושר האינטלקטואלי שפתוח בפניכם/ן באוניברסיטה, השתתפו בכנסים אקדמיים, כהנו כעוזרי/ות מחקר והוראה והשתדלו ליהנות מתקופת הלימודים שלכם/ן.

האוניברסיטה העברית היא מוסד מגוון. התברכנו בכך שבקרב ציבור הסטודנטים וחברי הסגל שלנו נכללים בני ובנות כלל הקבוצות התרבותיות בחברה הישראלית, כמו גם סטודנטים/ות מחו"ל. גלו בבקשה רגישות לתרבות הזולת וסובלנות, ובה בעת היו סקרנים/ות ופתוחים/ות. האוניברסיטה מציעה מגוון רחב של פעילויות שנועדו לקדם רב-תרבותיות, רבות מהן יוזמה של סטודנטים/ות (למשל, קבוצת חילופי שפה עברית-ערבית, שיתוף פעולה בין סטודנטים חרדים לחילוניים ודתיים-לאומיים, תכניות מנהיגות חברתית לסטודנטים ועוד).

האוניברסיטה שלנו מתברכת גם בתרומה נהדרת לחברה של רבים מחברי קהילת האוניברסיטה. פירוט של רבות מן הפעילויות הללו ניתן למצוא כאן. בבקשה עיינו ברשימה מעוררת ההשראה הזו של תרומה לחברה, ומצאו פעילויות שבהן תוכלו ליטול חלק. באתר היחידה למעורבות חברתית בדיקנט הסטודנטים מובא פירוט של ארגונים שהתנדבות בהם מוכרת כפעילות חברתית שמזכה בנקודות זכות אקדמיות.

שורה של נושאי/ות משרה בחרו למלא תפקיד באוניברסיטה כדי לסייע לכם/ן, בנושאים אקדמיים ומינהליים. בכל עניין, אישי או כללי, שקשור ישירות או בעקיפין ללימודים באוניברסיטה, כדאי לפנות בעיקר לגורמים הבאים: היועצים/ות לתואר בוגר ומוסמך ביחידה האקדמית; צוות מזכירות הסטודנטים ביחידה; ראשי/ות היחידה ודיקני הפקולטה או בית-הספר; דיקן הסטודנטים וצוות הדיקנט; נציב קבילות הסטודנטים והנציבה למניעת הטרדה מינית; והנהגת אגודת הסטודנטים. בבקשה שתפו אותנו בעצות והיו שותפים/ות ליוזמות. בבקשה כתבו גם אלי, שמתוקף תפקידי כרקטור האוניברסיטה אני אחראי על מכלול ההיבטים האקדמיים של פעילות האוניברסיטה: rector@savion.huji.ac.il או ווטסאפ 053-2291828.

אני מאחל לכם/ן שנת לימודים מהנה.

 

أعزاءنا الطلاب، الجامعة العبرية ملتزمة دائماً بالحفاظ على مجتمع تعليمي شامل ومتعدد الثقافات.

نحن نسعى الى تعزيز جهودنا لضمان شعور الطالب العربي بأن الجامعة العبرية مخصصة له تماماً كما هي مخصصة للطالب اليهودي. كما وأننا عازمون أيضاً على العمل بجد من أجل خلق بيئة تعليمية أكثر شمولاً، ومنح فرص أكبر لإنجاح تجربة تعدد الثقافات وذلك عن طريق تقديم الدعم والمساعدات الأكاديمية لطلابنا وتمكينهم من ابراز قدراتهم، بالإضافة الى تقديم المزيد من المساعدات المالية والبحث عن فرص عمل إضافية ومتابعة الدراسات العليا سواء في إطار الجامعة العبرية أو خارجها.

أتمنى لكم سنة دراسية ناجحة وممتعة بالجامعة العبرية.

 

Dear Students,

Welcome to the Hebrew University of Jerusalem. We are committed to maintaining a multi-cultural and diverse community. We intend to work hard to create a more inclusive environment, to create greater opportunities for multi-cultural experiences, to offer academic assistance to you in order to enable you to realize your potential, and to provide you with greater financial aid and assistance in finding jobs, and in pursuing advanced studies, both at the Hebrew University and abroad. I wish you a successful and enjoyable academic year at the Hebrew University of Jerusalem.  

 

בברכה,

פרופ' ברק מדינה, רקטור

rector@savion.huji.ac.il ; 053-2291828