check
Frequently Asked Questions | לשכת הרקטור

Frequently Asked Questions

איזו תמיכה האוניברסיטה מספקת לחברי סגל שמעוניינים להפיק קורס מקוון?

לאחר הגשת הצעה לקורס שכוללת:

  • Email address
  • פרטים אישיים
  • שם מלא
  • שיוך אוניברסיטאי (פקולטה, מחלקה, מעמד)
  • טלפון (עדיף נייד)
  • פרטי הקורס המוצע
  • שם הקורס (English), שם הקורס (עברית)
  • קהל היעד
  • מבנה הקורס המוצע, ואמצעי השילוב וההערכה המקוונים המתוכננים

בחלק זה נבקש לפרט את מבנה הקורס המוצע, והכלים המיועדים לשילוב סטודנטים במהלך הלמידה וכן את האמצעים המקוונים שישמו לצורך הערכת קצב הלימוד וההבנה של החומר הנלמד. נבקש כי תשימו לב שמבנה קורס מקוון ואמצעי השילוב וההערכה אינם זהים לאלו שם קורס פרונטלי רגיל. למידע נוסף:

לגבי רעיונות לכלים ואופני שילוב מקוון עבור הלומדים במהלך הקורס:

  • מבנה הקורס - סילבוס

יש לפרט את מבנה הקורס המוצע, ובפרט יש לכלול את הפרטים הבאים:

  • אופן החלוקה של הקורס ליחידות (אין הכרח להצמד לשבועות אולם לעיתים זה מסייע)
  • בכל יחידה יש לציין כמה ואילו מרכיבי הוראה בדמות סרטונים יהיו, ולכל סרטון יש להצמיד תיאור תוכני. (אורך של סרטון 5-9 דק', מומלץ 4-12 סרטונים ליחידה)
  • אילו מרכיבי הערכה יהיו ביחידה, היכן הם ישתלבו ברצף הלמידה?
  • אילו מרכיבי שילוב מקוונים נוספים יהיו ביחידה שהתלמידים יצטרכו לבצע (השתתפות פעילה בפורום, מטלות אחרות שדורשות שילוב ואינטראקציה של הסטודנטים עם החומרים ועם סטודנטים אחרים)
  • אילו חומרי קריאה התלמידים יצטרכו לקרוא (יש לוודא כי החומרים זמינים חינם לסטודנטים במאגרי open access).

ולאחר קבלת אישור מלשכת הרקטור והיחידה להוראה מקוונת לקורס לשכת הרקטור תעניק לקורסים הזוכים את התמיכות הבאות:

תמיכה כלכלית או בעומס הוראה:
1. תמיכה בצילום הקורס באולפן מולטימדיה באוניברסיטה (צילום באולפן חיצוני מותנה בהצגת עלות ואישור מראש)
2. תמיכה בעוזר הוראה בהיקף של 23 אלף שח לצורכי הרצתו הראשונית, כולל טיפול בכל מרכיבי השילוב וההערכה ובדיקת מטלות/בחינות במהלכו/סיומו.
3. כפל נ"ז לעומס הוראה או תשלום למרצה עבור הוראה נוספת לסמסטר שבו הקורס מופק (מומלץ לחלק על פני שנה קלנדרית ולבנות בהתאמה את הקורס לארוך שנה)
4. הכרה בהיקף של חצי מהנ"זים לעומס הוראה של המרצה בכל סמסטר בו הקורס מורץ.

תמיכה פדגוגית ואדמיניסטרטיבית:
1. סיוע פדגוגי ואדמיניסטרטיבי בבניית סילבוס מקוון לקורס
2. סיוע בבניית רשימת קריאה ואמצעי שילוב והערכה מקוונים
3. סיוע אדמיניסטרטיבי במהלך העלאת הקורס לפלטפורמה
4. סיוע אדמיניסטרטיבי במהלך הרצת הקורס, תמיכה טכנית ולוגיסטית.
5. ליווי לאורך כל תקופת הכנת הקורס, משלב הכנת ההצעה, דרך הפקת הוקרס בפועל, העלאתו לפלטפורמה והרצתו.

 

האם ניתן לקחת קורס בעבור קרדיט אקדמי?

מרבית הקורסים מוצעים עבור קרדיט לתלמידים רשומים בלבד.

מיעוט מהקורסים מציעים אפשרות של לימוד עבור קרדיט, פרט זה מצויין באתר הקורס עצמו ושם יש הנחיות לגבי אופן הרישום למי שאינם תלמידים רשומים.

ההנחיות כוללות רישום ותשלום נפרד לאוניברסיטה כאן, רישום לקורס בקורסרה, ובחירת אופן לימוד ל-Signature Track כפי שמתואר כאן.

למי ניתן לפנות אם לא מסתדרים עם Coursera?

 

להכרת המערכת ולקבלת מענה לשאלות הנפוצות ביותר בנוגע לאופן העבודה עם המערכת אפשר להיעזר בקישור הבא: https://learner.coursera.help/hc/en-us?var=4&help=1

שם ניתן למצוא גם מענה וכתובת לבעיות או כל שאלה בנוגע לתהליך הרישום או בעבודה עם המערכת.

בכל מקרה של בקשת תמיכה בנושא רישום למערכת, או בעיות login יש לפנות ישירות ל-Coursera, כפי שמתואר בקובץ מצ"ב.